Scenáristka
2023Film - Pohádka
2020
Film - Životopisný, Drama
2017
Film - Komedie, Pohádka
2013
Seriál - Rodinný, Drama
Seriál - Rodinný, Fantasy
2012
Seriál - Komedie, Drama
2010
Film - Drama
2008
Nemocnice na kraji města - nové osudy
Seriál - Drama
2007
Film - Válečný, Drama
O dívce, která šlápla na chléb
Film - Pohádka
2006
Film - Drama
2005
Film - Pohádka
Seriál - Rodinný, Drama
Seriál - Drama
2001
Film - Drama
2000
Film - Pohádka
1999
Film - Pohádka, Romantický
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Komedie, Krátkometrážní, Drama
Seriál - Povídkový
1994
Film - Pohádka, Drama
1993
Film - Pohádka
Hostka
2006Seriál - Publicistický
2005
Seriál - Talk-show
Seriál - Rodinný, Talk-show
2000
Seriál - Talk-show
1999
Seriál - Publicistický
Lucie Konášová, absolventka katedry scenáristika a dramaturgie FAMU, byla ve své době jednou z nejžádanějších českých scénáristek. Její scenáristická tvorba je tak trochu jako „oheň a voda“. Zahrnuje jednak tuctové televizní seriály komerční provenience (např. Ordinace v růžové zahradě, Obchoďák), dále několik více či méně zdařilých pohádek (včetně vánočního hitu Anděl páně), ale určitě i pár velmi kvalitních dramatických filmů. O ten první z nich (Vůně vanilky) se, jak vzpomíná sama Konášová v rozhovoru pro idnes.cz, tak trochu zapříčinil scenárista Eduard Verner. Tomu nechala dotyčná přečíst svůj námět zamýšlený původně jako bakalářská povídka. Nakonec z toho vznikl velmi působivý film o milostném románku emancipované ženy žijící na vesnici v nenaplněné vztahu v době těsně po osvobození Československa.
Kromě toho se Konášová spolu se svým manželem Josefem Konášem podílela na scénáři filmu z období heydrichiády Operace Silver A, nebo sama napsala televizní film Sama v čase normálnosti, zachycující netradičním způsobem období normalizace.
Její profesní kariéra je rovněž dosti pestrá. Než se ji podařilo etablovat se coby scénáristka, pracovala pro několik reklamních agentur a také publikovala pro periodika jako Xantypa či Playboy.
Že i seriál z jejího pera může mít určitou kvalitu svědčí především Dobrá čtvrť, který ji vlastně otevřel dveře pro další práci a to včetně poslední řady seriálu Nemocnice na kraji města - nové osudy. Kdo zná tyto seriály, asi by vážně nevěřil, že se dotyčná podílela i na oněch zmiňovaných seriálech komerční provenience.
Možná je to právě její scénáristické angažmá v těchto seriálech, proč se některé její další plány na poli dramatické tvorby, neuskutečnily. Litovat lze třeba toho, že se na filmové plátno nedostal její scénář celovečerního filmu „Nachtman“ o českém konfidentovi gestapa. Její poslední scénáristický počin (dvojdílný historický televizní film Anatomie zrady) je přitom dokladem toho, že ji psaní filmů s historickou tématikou poměrně svědčí. Doufejme tedy, že v tomto směru ještě neřekla poslední slovo.