Herec
1994Josef von Sternberg, the Man Who Made Dietrich
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1969
Josef von Sternberg, een retrospektieve
Film - Dokumentární
1967
Film - Dokumentární
World of Josef von Sternberg, The
Film - Dokumentární
1955
Seriál - Hudební
1953
Film - Drama
1925
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1917
Film - Komedie
Režisér
1957Film - Válečný, Drama, Romantický, Akční
1953
Film - Drama
1952
Film - Dobrodružný, Film-Noir
1946
Film - Western, Drama, Romantický
1944
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1941
Film - Film-Noir, Drama
1940
Film - Drama
1939
Film - Krimi, Rodinný, Drama
1938
Film - Hudební, Životopisný, Drama
1937
Film - Drama
1936
Film - Hudební, Romantický
1935
Film - Drama, Romantický
Film - Drama
Fashion Side of Hollywood, The
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1934
Film - Životopisný, Drama, Romantický, Historický
1932
Film - Dobrodružný, Drama, Romantický
Film - Drama
1931
Film - Válečný, Drama
Film - Krimi, Drama, Romantický
1930
Film - Drama
Film - Drama, Romantický
Film - Drama
1929
Film - Film-Noir, Krimi, Drama
Film - Drama
1928
Film - Film-Noir, Krimi, Drama, Romantický
Film - Dobrodružný, Drama
Film - Drama
Film - Krimi, Drama
1927
Film - Film-Noir, Krimi, Drama, Romantický
Film - Komedie, Romantický
Film - Drama, Romantický
1926
Film - Drama, Romantický
Film - Drama
1925
Film - Drama
Film - Drama, Romantický
Scenárista
1939Film - Drama, Romantický
1932
Film - Drama
1931
Film - Válečný, Drama
1925
Film - Drama
Producent
1935Film - Drama, Romantický
1934
Film - Životopisný, Drama, Romantický, Historický
1932
Film - Drama
1931
Film - Krimi, Drama, Romantický
1928
Film - Film-Noir, Krimi, Drama, Romantický
1925
Film - Drama
Kameraman
1935Film - Drama, Romantický
Střihač
1934Film - Životopisný, Drama, Romantický, Historický
1932
Film - Drama
1931
Film - Válečný, Drama
1928
Film - Drama
Film
1925
Film - Drama
Archivní záběry
2014Film - Dokumentární
2000
Couples et duos de légende du cinéma : Josef von Sternberg et Marlene Dietrich
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1998
Film - Dokumentární, Válečný, Historický
1980
Seriál - Dokumentární, Historický
Josef von Sternberg, sochař světla a stínu, byl mužem vpravdě kosmopolitním: Nejenže ve svých filmech vyhledával exotické kulisy typu Číny, carského Ruska nebo severní Afriky (i filmy odehrávající se v současné Americe dávaly přednost místům na okraji „obyčejné“ reality), podobně rozkročený byl i jeho život.
Jako syn vysloužilého rakousko-uherského vojáka, který se snažil uchytit v Americe, trávil Sternberg dětství střídavě ve Vídni a New Yorku. Právě v New Yorku našel náhodou uplatnění v čištění a opravách filmových kopií, což odstartovalo jeho učednická léta u filmu. Ta vrcholí v roce 1924 natočením THE SALVATION HUNTERS, kde Sternberg s miniaturním rozpočtem zúročil své pohrdání vůči většině filmových režisérů. Vedle finančního úspěchu si tím vysloužil i uznání autorit Mary Pickfordové a Charlese Chaplina, jenže Sternberg, už tehdy samorost zápasící o kontrolu nad svými filmy, se s novými chlebodárci rychle rozešel a po několika karambolech opět proráží už klasickou gangsterkou UNDERWORLD.
V roce 1930 Sternberg odjíždí do Německa natočit legendárního MODRÉHO ANDĚLA. Ten udělá z Marlene Dietrichové mezinárodní a pod Sterbergovou taktovkou vzápětí i hollywoodskou hvězdu; její nabytá popularita a tvárnost na oplátku pomohou Dietrichové režisérovi (a jednomu z mnoha milenců) k vrcholnému období ve studiu Paramount (viz filmy jako MAROKO, PLAVOVLASÁ VENUŠE, ŠANGHAJSKÝ EXPRES nebo RUDÁ CAREVNA).
Ovšem s tím, jak americké publikum ztrácelo pochopení pro Sternbergovu stále abstraktnější emocionalitu, horšilo se i jeho postavení v Hollywoodu. Odchod z Paramountu znamenal ztrátu kontroly nad kariérou a postupně narůstající proluky mezi jednotlivými projekty, které Sternberg vyplňoval svými zálibami: sbíráním umění, malováním, socháním a architekturou. Ve filmařském důchodu ještě stihne vyučovat na kalifornské UCLA a napsat cennou autobiografii – v roce 1969 Josef von Sternberg umírá na infarkt.
Nejen tehdejší diváky, ale i mnohé kritiky, kteří zmlsaní MODRÝM ANDĚLEM označovali jeho následné filmy s Dietrichovou za „pornografii“, si Sternberg odcizil svým uměleckým výrazem, upřednostňujícím moderní „povrchovost“ před klasickou dramaturgii postavenou na akci a přehledně namotivovaných postavách s psychologií a osobní historií. Sternbergovým filmům tato „hloubka“ chybí: Nic neskrývá, vše se děje tady a teď, tj. výhradně na plátně, a emoce nechává zrcadlit na povrchu (v „řeči“ těla, v textuře ženské tváře, na nasvícených prostorových plochách). Sternbergovou specialitou byly enigmatické, dominantní a beze zbytku sexuální ženské hrdinky.
Známý americký kritik Andrew Sarris dodává: „Teprve když se rozhlédneme po údajně důležité kinematografii Sternbergových současníků, si uvědomíme tu relativní velikost režiséra, který se rozhodnul psát kamerou v první osobě dlouho před tím, než se díky caméra-stylo Alexandre Astruca stali jeho bezbožný subjektivizmus módním a jeho osobní poezie srozumitelnou.“