Herec
1974Film - Muzikál
Zvukař
1996Seriál - Komedie, Rodinný
1994
Seriál - Romantický
1992
Seriál - Drama, Romantický
1991
Seriál - Hudební
1990
Film - Drama
1989
Film - Erotický, Poetický, Drama, Romantický
Film - Pohádka
1988
Film - Komedie, Psychologický, Drama
Film - Komedie
1987
Film - Krimi, Povídkový
Film - Komedie, Krimi
1985
Film - Komedie
Podivná přátelství herce Jesenia
Film - Drama
Seriál - Životopisný, Drama
1984
Bergman a Bergman, detektivní kancelář
Film - Komedie, Krimi
1983
Seriál - Komedie, Rodinný, Sci-Fi
1982
Seriál - Drama
1978
Film - Drama
Seriál - Drama, Historický
Film - Hudební, Drama
1977
Film - Hudební, Drama
Film - Drama, Historický
1976
Film - Psychologický, Drama
Film - Komedie, Krimi
1975
Film - Hudební, Komedie
Film - Hudební
1974
Film - Muzikál
1973
Film - Komedie, Muzikál, Historický
Film - Hudební
1972
Seriál - Komedie
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Komedie, Krátkometrážní
1971
Film - Drama
Film - Hudební
Film - Komedie, Drama
1970
Námluvy komtesy Gladioly aneb Přistání ve skleníku
Film - Komedie, Muzikál
Film - Komedie, Krátkometrážní
Film - Hudební, Krátkometrážní
1969
Film - Krimi
Seriál - Dobrodružný, Rodinný
Film - Komedie
Film - Hudební
Film - Hudební, Drama
1967
Film - Životopisný, Drama, Historický
Film - Hudební, Krátkometrážní
Film - Hudební
1966
Film - Komedie, Historický
1965
Film - Krimi, Psychologický, Drama
Film - Válečný, Drama
Film - Dokumentární
1964
Film - Western
Šlechetný cowboy Sandy aneb Prohraná nevěsta
Film - Komedie, Krátkometrážní, Western
Film - Krimi, Drama
Film - Dokumentární
Film - Dokumentární
1963
Film - Psychologický, Drama
Film - Dokumentární, Komedie
Film - Drama
Film - Dokumentární
Film - Dokumentární, Komedie, Krátkometrážní
1962
Film - Komedie, Válečný, Drama, Fantasy
Film - Komedie, Válečný, Drama, Fantasy
Film - Hudební, Drama
1961
Film - Válečný, Drama
1960
Film - Komedie, Poetický, Drama
Film - Psychologický, Drama
1959
Film - Psychologický, Drama
Film - Drama
1958
Film - Drama
1957
Film - Psychologický, Drama
Film - Drama
1956
Film - Komedie, Válečný
Film - Drama
1955
Film - Pohádka
1954
Film - Drama
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1953
Film - Drama
1952
Film - Komedie
Film - Drama
1951
Film - Dokumentární, Hudební
Film - Dokumentární, Krátkometrážní, Sportovní
1950
Film - Komedie
1948
Film - Válečný, Drama
Film - Drama
Film - Drama
1947
Film - Komedie, Historický
Film - Horor, Mysteriózní, Psychologický, Drama, Fantasy
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie, Muzikál, Sci-Fi, Romantický
Film - Válečný, Drama
1946
Film - Krátkometrážní, Loutkový, Pohádka, Animovaný
Film - Válečný, Drama
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
Zvukový mistr Miloslav Hůrka se narodil 3. ledna 1924 v Olomouci. Po studiích nastoupil od 8. září 1943 do roku 1945 nejprve jako zaměstnanec zvukového oddělení německé výrobní firmy Pragfilm na Barrandově. I po válce zůstal na Barrandově, kde od roku 1947 do svého odchodu na odpočinek 1991 setrval v pozici mistra zvuku a zvukový režisér.
Brzy se z něho vyvinul výrazný odborník ve svém oboru, jenž např. pro film STRAKONICKÝ DUDÁK (1955) ozvěnu a dozvuk natáčel s herci dialogy v kostele Panny Marie Sněžné či na zámku Humprecht. Vždy upřednostňoval kontaktní záznam zvuku. Za více jak padesát let své zvukařské a filmové činnosti se podepsal na několika stovkách projektů. Hůrka často přijímal zvuk u náročných hudebních a muzikálových snímcích, též u filmových oper.
Od roku 1947 jako mistr zvuku pracoval na hraných filmech pro režiséry Vladimíra Čecha (NEROZUMÍM), Františka Sádka (PAROHY), Jiřího Slavíčka (PODOBIZNA), Martina Friče (POLIBEK ZE STADIONU, NÁVRAT DOMŮ, BYLO TO V MÁJI), Miroslava Cikána (PŘÍPAD Z – 8, VÝSTRAHA), Karla Steklého (KARIÉRA, DOBRÝ VOJÁK ŠVEJK), Václava Wassermana (PLAVECKÝ MARIÁŠ), Jiřího Krejčíka (FRONA, STRAKONICKÝ DUDÁK, MORÁLKA PANÍ DULSKÉ), Jiřího Weisse (HRA O ŽIVOT, VLČÍ JÁMA, TAKOVÁ LÁSKA, TŘICET JEDNA VE STÍNU), Otakara Vávry (PRVNÍ PARTA a SRPNOVÁ NEDĚLE), Miloše Makovce (SNADNÝ ŽIVOT) a také pro Zbyňka Brynycha (SMYK).
Od 60. let se Hůrkovo jméno objevovalo v pozici zvukaře nově u filmů režisérů, třeba Jaroslava Balíka (REPORTÁŽ PSANÁ NA OPRÁTCE, BLBEC Z XEENEMÜNDE, TARZANOVA SMRT), Václava Kašlíka (RUSALKA), Věry Chytilové (O NĚČEM JINÉM) a Petra Schulhoffa (PO STOPÁCH KRVE).
Ale během normalizace se Miloslav Hůrka podepsal jen na sedmi snímcích, kvůli vytíženosti v televizi a práci pro zahraničí, Jaroslava Macha (TATÍNEK NA NEDĚLI), Zdeňka Podskalského (NOC NA KARLŠTEJNĚ), Ladislava Rychmana (HVĚZDA PADÁ VZHŮRU), Vladimíra Síse (HUDBA KOLONÁD), Karla Kachyni (SMRT MOUCHY), Petra Weigla (druhá filmová verze – Hůrka se podílel i na té první – opery Antonína Dvořáka RUSALKA) a opět po třinácti letech Václava Kašlíka (Smetanova opera PRODANÁ NEVĚSTA).
A ve druhé polovině 80. let byl Hůrka naposledy zvukařem na deseti českých projektech Vladimíra Drhy (MEZEK, DOTYKY, MUKA OBRAZNOSTI, JESTŘÁBÍ MOUDROST), Zdeňka Flídra (MOŘE ZAČÍNÁ ZA VSÍ), Martina Hollého (ZUŘIVÝ REPORTÉR, LOVEC SENZACÍ) a po letech znova Karla Steklého (PODIVNÁ PŘÁTELSTVÍ HERCE JESENIA) a Věry Chytilové (KOPYTEM SEM KOPYTEM TAM).
U příběhu NAROZENINY REŽISÉRA Z. K. (1987) Jaroslava Balíka byl Hůrka odborným poradcem. Ještě u Rychmanově hudební komedii HVĚZDA PADÁ VZHŮRU (1974), u které byl i zvukařem, si Hůrka zahrál roličku hudebního režiséra Alfatonu.
Zároveň pracoval jako zvukař pro televizní a filmové zahraniční produkce (př. DER MÄDCHENKRIEG, DER SCHNEIDER VON ULM aj., TV filmy SCHLARAFFENLAND: BERLIN, DIE BARRIKADE, DIE FRIEDENSMISSION, seriály WALLENSTEIN, DIE MAGERMILCHBANDE apod.), často pro Západní Německo.
Současně během své kariéry přijímal zvuk i u českých dokumentárních a krátkých snímků, pro televizní filmy (LICHÁ STŘEDA, ŠLECHETNÝ COWBOY SANDY, WATERLOO, POUPĚ, JULIETTE a tak dále) a seriály (KAMARÁDI, BYLI JEDNOU DVA PÍSAŘI…, NÁVŠTĚVNÍCI, TRŽIŠTĚ SENZACÍ, NÁHRDELNÍK, PRIMA SEZÓNA, BUBU A FILIP ad.) a i pro dabing.
Jako odborník na zvuk pomáhal ve Filmovém studiu Barrandov zavádět zvukový systém Dolby Stereo, přispíval odbornými články v periodikách („Film a doba“, „Hudební rozhledy“, „Gramorevue“) a vydal odborné knihy „Magnetofon“ (1958), „Estetika zvuku ve filmu“ (1963), „Když se řekne zvukový film…“ (1991) a své paměti „O filmu“ v rukopise, z nichž některé části postupně vyšly na pokračování v tiskovině FITESU „Synchron“ (2007 – 2008).
Současně své zkušenosti předával na filmových školách pražské FAMU, ve Zlíně a v Písku. Události ze svého oboru sledoval až do smrti. Miloslav Hůrka, zvukový mistr, zvukový režisér, publicista a historik, zemřel 26. prosince 2010 v Praze ve věku šestaosmdesáti let.