Herec
2019You Say You Want a Revolution?
Film - Dokumentární
2018
Hugh Hefner's After Dark: Speaking Out in America
Film - Dokumentární
2017
On the Sly: In Search of the Family Stone
Film - Dokumentární
2009
Woodstock - Wie der Mythos entstand
Film - Dokumentární
Film - Dokumentární
2000
Film - Dokumentární, Hudební
1981
Film - Horor, Thriller
Režisér
1999Jimi Hendrix: Live at Woodstock II
Film - Dokumentární, Hudební
1990
Woodstock: The Lost Performances
Film - Dokumentární, Hudební
1981
Film - Horor, Thriller
1970
Film - Dokumentární, Hudební
Scenárista
1981Film - Horor, Thriller
Producent
1981Film - Horor, Thriller
Kameraman
1999Jimi Hendrix: Live at Woodstock II
Film - Dokumentární, Hudební
1974
Film - Dokumentární, Hudební
1970
Film - Dokumentární, Hudební
1969
Film - Dokumentární
1968
Film - Dokumentární, Hudební
No Vietnamese Ever Called Me Nigger
Film - Dokumentární
1967
Film - Drama, Romantický
Film - Komedie, Drama
Střihač
1970Film - Dokumentární, Hudební
Host
1969Seriál - Hudební, Komedie
1967
Seriál - Dokumentární
1965
Seriál - Dokumentární, Publicistický, Talk-show
1962
Seriál - Hudební, Komedie, Rodinný, Talk-show
Michael Wadleigh, také známý jako Michael Wadley, je americký filmový režisér a kameraman proslulý svým průkopnickým dokumentem z Woodstock festivalu v roce 1969 ve Woodstocku.
Wadleigh vstoupil do filmů ve svých necelých dvaceti letech jako kameraman na nezávisle produkovaných nízkorozpočtových filmech David Holtzman's Diary, I Call First (oba 1967) a My Girlfriend's Wedding (1969). Michael Wadley si svou prací získal pozornost od kritiků, kteří sledovali nezávislé a undergroundové filmy, ale snímky primárně zaměřené na specializované a kontrakulturní publikum mu nepřinesly žádný finanční úspěch. Kromě působení za kamerou byl později střihačem a scenáristou dramatických komedií, experimentálních a avantgardních snímků.
V roce 1969 se Wadleigh ujal monumentálního úkolu zdokumentovat hudební festival Woodstock. Na místo v Bethelu v New Yorku dorazil 15. srpna s více než tisíci kotouči filmu a se štábem několika kameramanů. Hotový produkt měl údajně obsahovat asi 120 mil stopáží, které byly během následujících měsíců sestříhány na 184 minut. Warner Bros, hlavní finanční podporovatel filmu, jej uvedlo 26. března 1970. Film, jehož produkce údajně stála 600 000 amerických dolarů, vydělal ve Spojených státech přes 50 milionů dolarů a další miliony ze zahraničních pronájmů, ale kvůli komplikované domluvě s Warner Bros získal Wadleigh jen malé procento ze zisku. Woodstock je milníkem na poli dokumentárního filmu a na slavnostním ceremoniálu v roce 1971 obdržel Oscara za celovečerní dokument.
Janis - The Way She Was, dokument o Janis Joplin z roku 1974, připsal Wadleighovi zásluhy jako kameramanovi za své archivní záběry. Avšak až jedenáct let po vydání Woodstocku získal další a dosud poslední režijní poděkování: Vlci, jedinečný horor z roku 1981, založený na románu „The Wolfen“ od Whitleyho Striebera, byl chválen pro svou snovou povahu a pozoruhodnou vizuální kvalitu, ale i přes prvotřídní hvězdný výkon od Alberta Finneyho se ukázalo, že byl příliš nekonvenční pro širokou veřejnost, a tak nedosáhl finančního úspěchu. Wadleigh také napsal scénář k filmu a měl v něm malou roli.
V srpnu 1994, dvacet čtyři let po původním uvedení, byl vydán 228minutový „režisérský sestřih“ Woodstocku a v roce 1999 další dokument z Woodstocku, Jimi Hendrix: Live at Woodstock, poskytl Wadleighovi další archivní záběry pro kinematografii.
Michael také pracoval jako řidič tranzitního autobusu v Akronu, Ohio. Provozoval neziskovou vzdělávací společnost, která se zabývala především globální mediální produkcí a distribucí.