Režisérka
2022Seriál - Fantasy, Akční, Animovaný
2021
Seriál - Historický, Animovaný
2018
Film - Hudební, Drama, Animovaný
Seriál - Sportovní, Animovaný
2017
Kobajaši-san či no Maid Dragon
Seriál - Komedie, Fantasy, Animovaný
2016
Film - Psychologický, Drama, Romantický, Animovaný
2015
Seriál - Hudební, Komedie, Drama, Animovaný
2014
Film - Romantický, Animovaný
2013
Seriál - Sportovní, Animovaný
Seriál - Komedie, Drama, Romantický, Fantasy, Akční, Animovaný
Seriál - Komedie, Romantický, Animovaný
2012
Seriál - Komedie, Drama, Romantický, Animovaný
Seriál - Mysteriózní, Drama, Romantický, Animovaný
2011
Film - Hudební, Komedie, Animovaný
Seriál - Komedie, Animovaný
2009
Seriál - Hudební, Komedie, Animovaný
Seriál - Komedie, Psychologický, Sci-Fi, Animovaný
2008
Film - Komedie, Animovaný
2007
Seriál - Komedie, Drama, Romantický, Animovaný
Neznámy rok
Scenáristka
Neznámy rokNaoko Yamada (山田 尚子) je japonská animátorka, televizní a seriálová režisérka. Narodila se v prefektuře Kyóto a už odmalička milovala kreslení. Ráda napodobovala své oblíbené anime postavy, především z Patlabor a Dragonball. Jako studentka ráda sportovala. Na základní škole chodila na volejbal a na střední byla členem tenisového, ale i fotografického kroužku. Na Kyótské univerzitě umění a designu studovala olejomalbu a byla členem Klubu speciálních efektů.
Yamada chtěla po škole pracovat pro film, ale reklama na Kyoto Animation její názor změnila a rozhodla se věnovat animaci. Její první práce byla jako animátorka mezisnímků pro anime Inuyasha, ale poměrně rychle šla nahoru a stala se hlavní animátorkou Air.
V roce 2007 měla možnost režírovat jednu epizodu Clannad a hned poté byla požádána, zda by nechtěla, jako svůj debut, zrežírovat seriál K-ON. Toto anime bylo velmi úspěšné a dočkalo se tak i druhé série a filmu. Ještě větší úspěch však docílila s počiny Tamako Market a Tamako Love Story, přičemž za film získala New Face Award na Festivalu japonského mediálního umění.
Každopádně jejím nejpopulárnějším dílem je A Silent Voice, adaptace stejnojmenné mangy, narážející na problémy šikany v Japonsku. Tento film se zařadil mezi 16 nejvýdělečnějších snímků v Japonsku v roce 2016 a rovněž byl nominován hned na několik cen, např. Mainichi Film Awards nebo Japan Academy Prize pro animaci roku.
Pro Yamadu je nejdůležitější součástí režírování pozorování lidí. Sama se považuje za tzv. „metodického“ režiséra, zdůrazňující mysl postav.